søndag 29. august 2010

Bolle baking

Endelig.. Etter mange dager meg loving om bolle baking måtte vi bare gjøre det i kveld. Fant ut i 12 tiden at vi skulle kjøre over grensen og kjøpe boks brus, så det ble litt sent. Men nå hadde ikke mor smvittighet til atter en kveld å si '' Æ lova vi ska gjør det i mårra'' Så det ble jukse løsningen i dag:) Men jeg synes da disse bollene smaker utrolig godt di også! Var en stolt liten mann som fikk mikse og sette i gang maskinen.





Ventet i spenning på at deigen skulle heve.. tror vi var i alle fall 10 ganger under klede og tittet:)






Og der var di i ovnene. En stykk stolt kokk sitter og ser nyskjerrige Nils og venter.






Endelig var maten på bordet.







Hadde til og med fikset hjemmelaget blåbærsyltetøy til kokken som ELSKER det!! Men jeg fikk meg en utrolig god latte etter han spurte så fint om han kunne ta hva han ville på bollen.. Selv følgelig kunne han det, jeg visste jo han ville ha blåbær.. 

Knakk sammen da jeg kom tilbake til bordet for å oppdage at d ikke var blåbær på bollen...
Det var Pollyen som vi kjøpte i sverge som jeg hadde satt frem som fristet mest i dag:) Kunne ikke si annet enn at han bare måtte spise det mens jeg tørket tårene:)

1 kommentar:

  1. Hehe.. Må le jeg også. Smart gutt! :)
    Men veldig søt med kokkelue og greier!! :)
    KLEM

    SvarSlett